4a truitada (Ja som 6è)

Somiatruites!!! Ja som a sisè! Quina il·lusió! 
I amb aquest inici de curs encetem una nova truitada, on anirem recollint les experiències que anem vivint dia a dia!
Com ho farem? Dons ens tornem a convertir en reporters i reporteres i cada dia anirem immortalitzant aquells moments que anirem vivint i que considerem dignes de ser compartits i descrits.
Esperem que us agradi llegir-nos tant com a nosaltres ens il·lusiona fer aquesta tasca!
 

el treball de vida (Elisabet, 15/10/15)

Hem començat un nou projecte, es diu treball de vida!

Vam començar veient una demostració del treball de l’Albert en la qual demostrava com era de petit, i cada cop ens mostrava la seva evolució.

Nosaltres, hem de fer una portada en la qual hi hagi un precepte què ens descrigui a nosaltres, també a la portada ha d'haver una imatge en la qual hem sortim nosaltres, pot ser un dibuix, imatge de la infància, imatge actual...

També hem de fer una petita biografia en la qual hem de sortir nosaltres en una imatge de quan érem petits i escriure una petita biografia en la qual  parlem una mica de nosaltres i expliquem que ens agrada, data de naixement, nom i cognoms.

I amb això farem un llibre de la nostra vida!

Feliç aniversari! 150 anys! (Alexandra, 13/10/15)

Aquest mati hem anat a una exposició del tren i de l'estació de La Granada i un senyor anomenat Lluís ens ha explicat que quan no hi havia llum ni electricitat es feien servir banderes de colors per poder passar, si era blanca es podia passar i en vermell no. I també ens ha ensenyat uns fanalets que es penjaven a l'inici i al final del tren. 

Un dia carregat de motivacions! (Gemma, 9/10/15)

Avui al matí hem fet assamblea per escollir a les dues representants de la  classe. Primer cadacasú ha escrit en un paper a qui volia votar i per què s’ho merexia i ho hem escrit en un paper perquè l’Albert vol saber a qui votem i per què. Ha hagut un empat entre la Lara, el Jordi i jo. Després hem tornat a votar, però aquest cop no ho hem fet en un paper, ho hem fet acotant el cap i quan l’Albert ha dit el nom de la persona a qui volíem votar, l'hem aixecat. Finalment les representants hem estat la Lara i jo.

Descripción: F:\DCIM\112GEDSC\GEDC4025.JPGA la tarda l’Albert ens ha llegit el text d’un àlbum il·lustrat (no ens ha volgut dir quin era) i amb el grup cooperatiu hem fet les il·lustracions. Al principi l’Albert es pensava que ho acabriem en una tarda, però no ha sigut així, i al final ha decidt de donar-nos 3 sessions més per fer-lo.

I per acabar la tarda hem fet el primer intercanvi de llibres del curs! Avui al principi hi havia molta gent, però el final ja no.

La diadema ortogràfica (queralt, 8/10/15)

1.-Avui a primera hora l'Albert portava posada una diadema però no nomes avui, fins i tot ha dormit amb ella! El seu funcionament es que quant s'encén el llum, algun de nosaltres ha de dir una frase amb la paraula que assenyala l'Albert, aquesta setmana EM o HEM. Quina diferencia s'hi amaga? Doncs es una sorpresa.

2.-Cada dia estem mes apassionats amb la lectura i això fa que els 30 minuts de lectura es converteixin en 60 minuts. Cada dia vivim una gran aventura fantasmagòrica que fa por o riure. L'Albert té un gran do sobre la lectura, pot fer que altres persones s'apassionin igual o mes que ell amb els llibres. I això ho aconsegueix deixant-nos cada dia en el moment mes interessant i quan la cosa es complica, en els capítols de "La colla dels deu".

Espero que gaudiu molt d'aquesta truitada!

Àlbums i música (Pau, 7/10/15)

Avui, hem acabat de llegir l' àlbum il·lustrat, que com ja sabeu és en ``FREDERICK´´. Hem acabat el registre lector, ha sigut una experiència inoblidable.

També hem fet música, i hem tocat ``Supercalifragilisticoespialidoso´´, ho hem fet molt bé, he fet un vídeo, estic segur que us agradarà molt, els nens i nenes de la classe que han tocat la flauta s'han esforçat molt, que aquesta cançó no és fàcil de tocar, és difícil.

ESPERO QUE US AGRADI!!!

Llegim! Llegim! Llegim!!! (Oriol Anglès, 6/10/15)

Avui dimarts 6 hem fet moltes coses amb l’Albert.

L’Albert per ensenyar-nos com es fa el nou registre lector ens ha presentat un àlbum que es titula “Frederick”. És un àlbum genial, magnífic, jo crec que a gairebé tota la classe els hi ha encantat.

Un altre moment que fem diàriament però a mi m’encanta és l’hora de llegir i ara encara m’agrada més perquè el llibre que llegim en veu alta és molt divertit es diu “La colla dels deu” és magnífic.

I per últim una cosa que hem fet que m’ha agradat molt és quan hem ensenyat als nens de cinquè què eren els àlbums il·lustrats i jo crec que ells s’ho han passat molt bé mirant i llegint els àlbums i·lustrats.

Les "clik boxes" (Clàudia, 2/10/15)

Atenció, atenció, Somiatruites en acció!!!

Si el que escolteu no us ho creieu, a les fotos ho comprovareu!!!

Benvolguts i benvolgudes, avui es pot dir que l’apartat de l’horari anomenat “Click Boxes” ha estat inaugurat oficialment.

Aquest apartat, us ho comento de bon principi per evitar confusions, el compartirem amb els nens i nenes de 5è, que, com que no tenen nom, els he de dir així.

Principalment tracta de petits reptes que hem de superar, no físicament però, no ens hem de confiar, doncs, no serà tasca senzilla resoldre aquests petits reptes que, m’he oblidat de mencionar, estan situats dins l’àrea de medi, i hem de provar a fer de científics per respondre’ls.

També he d’afegir que haurem de formar parelles i algun que altre trio amb els de 5è.

Com que és la primera vegada totes les parelles i trios han tingut el mateix repte,i també a causa de ser el primer cop, tenim una data límit, que serà el pròxim dilluns 19 d’Octubre.

Sincerament tot aixó de les “Click Boxes” serà tota una aventura!!!

ELS SOMIATRUITES (Oriol Carulla, 1/10/15)

Avui abans de l'esbarjo l'Ilyas ens ha ensenyat un dibuix molt divertit d'un videojoc anomenat "minecraft". Ell dibuixa molt bé i avui ens ha volgut regalar aquesta imatge. En aquesta imatge ha dibuixat una aranya, un "enderman" amb un bloc de sorra i un superguerrer molt ben armat.

Avui també a l'hora de castellà enlloc de la Montse Looo. (segons l'Albert), ens l'hem trobat a ell amb dues etiquetes enganxades a la seva samarreta. Quan ha entrat també duia unes ulleres rosa i tota la classe ha esclafit a riure.

 

I per acabar, a la tarda hem seguit el projecte de crear el nou món en el qual hem de crear un món nou i avui hem dedicat la sessió a acabar la fase 1 del nostre projecte.

Reporter i fotògraf: Oiol Carulla

un dia d'emoció (Anir, 30/9/15)

Al principi d'aquest dia, hem començat el registre lector, per practicar-lo! Ens ho hem passat molt be perquè hem descobert un munt de coses sobre els àlbums il·lustrats!
 
Seguidamet, hem anat corrent al pati i molts de nosaltres hem començat a jugar a futbol i algunes altres persones, han anat a una punta de la pista per jugar a "Zomblings".
 
Al tornar del pati tots hem començat a dir-nos coses que ens feien molta gracia i tots ens estavem petant de riure i fins aquí un dia ple d'emoció!
 

Repo

Olla barrejada (Èric, 29/9/15)

Avui ha sigut un dia molt divertit perquè hem vist l’àlbum il.lustrat “Willy el tímido” i ens ho hem passat genial anal.litzant-lo, cada ú veia quelcom diferent.

Però hem fet la segona part de les competències bàsiques d’Octubre i ens hem concentrat molt. El títol de “l’examen” diu la paraula “bàsiques” però són molt difícils i requereixen molta concentració.

 

I una de les coses que més m’agrada, i que fem diàriament és el “Tweet”, ens ho passem molt bé fent-lo i alhora aprenem.

El Manel i el virus que ha acabat amb la humanitat (Lara, 28/9/15)

Avui hem començat amb competències bàsiques, amb el Manel (l’Albert Peritche disfressat), el professor de les competències. En total eren 10 preguntes, però uns nens feien de la 1 a la 5 i uns altres de la 6 a la 10.

Seguidament hem preparat quelcom per la reunió dels pares.

Per la tarda hem acabat amb els preparatius de la reunió i hem seguit amb medi.

Quan estavem tots preparats per medi, l’Albert ens ha ficat un audio que deia que només els Somiatruites i dues familíes més estaven vives en tot el planeta Terra, la resta d’habitants s’havien extingit. També ens ha dit que teniem una segona oportunitat per millorar el planeta. Ho aconseguirem?

Seguidament.... 

SPACE SOMIATRUITES EP 1 (arnau p, 23/9/15)

Les imatges d'avui se centren, sobretot en dos moments:

1. La història de les dues Montses: avui la Montse Forns ha arribat tard, i per això ha vingut la seva substituta durant mitja classe. Portaven la mateixa bata i tot! L'estrany és que ens recordava a algú... Voleu veure-les?

2. Aquesta tarda hem treballat per grups cooperatius assajant els àlbums il·lustrats que estem preparant per als nens de 5è i 6è de l'escola de Santa Fe, on anirem demà a la tarda. Hem estat tota la tarda a la casa de cultura!

PD. També estem preparant quelcom més, però de moment ho mantenim en secret...

ELS PREMIS SOMIATRUITES I L'ASCENSOR (JORDI, 21-22/09) 

OSCARS

Ahir, dilluns 21, per fi va arribar el moment de celebrar la Gala dels premis Somiatruites! Ah, que no sabeu de què parlo? Doncs el dia abans de començar l'escola ens vam trobar un cartell a la web com aquest.

Durant tota la setmana hem estat preparant aquest acte. Per fer-ho, cada grup cooperatiu ens hem repartit uns premis i hem hagut de fer enquestes, percentatges, gràfics circulars amb l'excel... Com, si no, podríem haver descobert quin era el repte de l'estiu (edu-a3.webnode.es/el-millor-del-dia/a6a-truitada-reptes/) més original? O el més difícil?

A més de tot això, hem elaborat uns premis: copes, diplomes... que tinguessin relació amb el premi i finalment una actuació per entretenir el públic durant l'entrega de premis. Ah! I cadascú de nosaltres s'ha posat a la pell dels reptes i ha preparat un petit discurs d'agraïments per al jurat (la resta de la classe)!

Amb tot, ahir a la tarda vam començar la gala, però avui al matí, els somiatruites en hem adonat que no s’havia acabat la gala dels Premis Somiatruites, faltava el grup de l’Arnau B, de l’Anir, de l’Arnau P i de la Glòria, que avui estava absent per temes personals. Quan han acabat de dir tots els percentatges i gràfics, han fet un parell d’acudits.

I així, ens hem acomiadat de la gala recordant els reptes que ningú ha fet durant l'estiu (en teníem un llistat de 50) i n'hem indultat dos perquè continuïn a la llista en futurs anys (ja que la resta seran substituïts per altres).

Una primera gala dels Somiatruites increïble!

Podreu veure el vídeo properament, i les imatges les trobareu just a sota! Hem fet una foto a cada premi donat com a record per al futur. A sota teniu les fotos de cada premi o diploma donat i fotografiat.  

L'ASCENSOR

A més de tot, avui hem fet l’activitat de l’ascensor (o "Elevator pich"), en què teniem un minut per convèncer l’Albert que l'àlbum il·lustrat que volem treballar durant el curs com a experts és adequat i de qualitat. 

Hem simulat un ascensor amb tres taules i durant un minut cronometrat hem donat tots els arguments possibles per defensar el nostre àlbum. Per sort tothom ha convençut l’Albert! Mireu les fotos a sota!

Renovant la biblioteca (Ilyas, 16/9/15)

Avui hem canviat els llibres de la biblioteca. I hem anat al bibliobus per agafar els llibres nous.
 
Per acabar el matí, hem ballat una dansa en el retrobament que hem fet amb la Montse Forns.
 

Crònica d'un gran inici (Albert, 14/9/15)

Atenció, atenció! Que ja hem tornat a engegar els motors!
Avui ha estat un primer dia ple d'experiències que ens han ajudat a seguir fent "UBUNTU". 
Voleu veure què hem fet?
 
Només arribar ja sabíem que seria un dia especial, perquè ens hem trobat totes les cadires en rotllana i l'Albert ens ha dit que deixessin les motxilles en un racó, que avui no tenien cap protagonisme.
 
Primer de tot hem fet una dinàmica per empatitzar amb les emocions de l'Ilyas, el nou Somiatruites i li hem dedicat un missatge perquè se sentís acollit, tranquil i feliç.
 
Després, l'Albert ha llençat moltes imatges per la classe que ha estat retallant dels diaris que llegeix i les ha escampat pel terra. Mentre hem escoltat una cançó molt emotiva, ens hem anat desplaçant per l'espai i mirant les fotografies i il·lustracions. La missió que teníem era la de trobar aquella que fos la nostra, la que representés com ens sentíem en aquell moment.
Quan l'hem trobada hem explicat el motiu de la nostra elecció (qui hem volgut), i l'Albert ens l'ha regalat, perquè recordéssim aquell instant únic.
 
I abans del pati encara hem tingut temps de fer una activitat més. Hem llegit l'àlbum il·lustrat "Neda-que-neda" (del gran Leo Lionni) i l'hem analitzat. Ens ha agradat molt perquè es veu molt clar com en equip sempre s'arriba més lluny que de manera individual. 
 
Després cadascú hem creat un peixet que tingués una identitat semblant a la nostra i els hem col·locat units, formant un gran peix que representa la família Somiatruites i el poder del grup!
 
Finalment hem estat valorant tots els projectes que vam realitzar el curs passat i prenent decisions sobre com volem que sigui el nou curs... 
De sobte, una capsa misteriosa ha aparegut i a dintre ens hem trobat unes càpsules amb els nostres noms. L'Albert ens ha dit que no ens diria res, que miréssim i féssim el que consideréssim... Després de molt mirar i explorar ho hem entès tot...
 
EREN ELS NOUS GRUPS COOPERATIUS!
 
I com hem acabat el dia? Doncs fent-nos una nova foto de grup! Tota una aventura acaba de començar... i es diu SISÈ!
 

COMENTARIS

drets dels infans

A mi aquesta setmana m'agradat molt però a l'hora d'xposar em vaig posar molt nervios qui més li ha passat?

Parlamet

Que guai ha sigut el parlament.
No?

Inici de curs, 6è

Hola somiatruites, quin inici de curs més genial que heu tingut. Espero que gaudiu igual o més que l'any passat.
Algun dia ja vindre a fer-vos una visita. Molts força i cap endavant!!

Re:Inici de curs, 6è

❤️❤️❤️

Re:Inici de curs, 6è

Moltes graçies Miriam, llegint el que ens has dit ens has donat molta força i seguirem sempre cap endevant!
PD: Ho sento per les faltes...
<3 <3 <3

Re:Inici de curs, 6è

T'esperem amb els brassos oberts!! ( com se escriu brasos?) <3

Re:Re:Inici de curs, 6è

Uooooo la miriam quan vindrà!!!

Comentari nou