Parlem de llibres!

ESCARLATINA la cuinera difunta

Aquest llibre m'ha enganxat molt, ja que l'AVENTURA t'acompanya en tota la història i no et deixa anar, et transmet una gran motivació per a aquest llibre, i això en un llibre, sempre és bo!
De la manera en que va succeïnt la història als protagonistes se'ls hi embolica cada vegada més la situació, jo he percebut que aquesta és la manera en que l'autora ens vol enganxar!
Tota la trama va ben lligada, tot té coherència encara que hi ha vegades en que l'autora a intentat afegir alguna sorpresa inesperada i no li ha quedat del tot bé, ja que et sobtava tant, que sorties de la trama per a poder-te pensar com podria haver succeït allò quan tot anava la mar de bé! A més a més si ja estavem al final no hi ha més temps per a entrebancs !
En aquest llibre per a sorpresa meva no hi ha res que m'hagi avorrit.
Els personatges principals que conté aquesta trama són:
-en Romà: un nen de 10 anys que desitja ser cuiner, ell és el protagonista.
-en Dodoto: el gat d'en Romà.
-l' Escarlatina: una difunta cuinera de 10 anys que venia amb un kit per a cuinar, ella és la protagonista.
-Lady Horreur: una aranya que viu al nas de l'escarlatina, i parla com una francesa.
-l' Avi: l'avi d'en Romà es mort i està vivint al més enllà on viuen l'Escarlatina i Lady Horreur.
-l'Amanito: un difunt crític que va anar al restaurant dels pares de l'Escarlatina on alllà va morir per enverinament d'un plat de bolets.
I fins aqui tots els personatges, els quals són molt familiars i agradables tot i ser morts per causes terribles!
Aquesta història m'ha recordat a Flipando en Colores pel simple fet de que en aquesta història també es pot veure una opció del que podria haver després de la mort.
Aquest llibre està narrat per el protagonista de manera que poguem sentir l'emoció intensa d'aquesta gran aventura.
Jo he trobat una metàfora i és que a vegades la linea de la vida a la mort no és tan densa!
La meitat de la trama succeix al més ença i l'altra meitat al més enllà llocs que semblen molt diferents però que estàn molt aprop.
Considero que en aquest llibre les imatge no aporten gaire ja que solament són il·lustracions de com s'ho imagina l'il·lustrador.
Crec que el títol és adequat ja que ens mostra qui li va canviar la vida al protagonista, qui fa que en Romà tingui diferent visió sobre la mort, qui ha pogut fer realitat el desitg de poder veure el seu avi per últim cop... Per tot això i més, mereix un títol.
La portada té una il·lustració a sang això fa que ens impacti més el que hi ha a la imatge , aquesta imatge ens ensenya la principal causa d'aquesta història l'Escarlatina, ja que sense ella res d'això no hagués succeit, també ens ensenya que aquest llibre anirà sobre cuina ja que estàn l'Escarlatina i en Romà cuinant, això també ens dóna moltes pistes.
Coneixo l'editorial Barcanova tot i que aquesta editorial no macaba d'agradar, aquest llibre m'ha agradat molt, però no coneixo ni l'autora ni l'il·lustrador.
El que més m'ha agradat d'aquest llibre és com aquest recull tot allò què ens fa fàstic com rates, ulls, aranyes, braços i caps desenganxats i ho transforma en una aventura d'allò més entranyable, potser no té molt a reflexionar però almenys et diverteix saber com algu ha pogut arribar a pensar totes aquelles bojeries sobre la mort!
Jo recomano aquest llibre a tots aquells que necessitin aventures urgentment per a què no parareu d'imaginar i viatgar.
Del 1 al 10 li posaria un 9.
I fins aqui la meva recomanació.

Comentari nou