Delta de l'Ebre

divendres 8, matí

Avui al matí hem anat a visitar una torreta de la Ràpita. Per arribar hem fet un joc d'orientació amb brúixoles i en petits grups.

A la Torreta ens han explicat la seva història i hem gaudit d'unes vistes del Delta meravelloses.

Han estat unes colònies absolutament increïbles.

Reporters/eres: Oriol C, Lídia, Frida i Sira.

dijous 7, nit

Estimats familiars, aquesta nit hem fet la vetllada. Nosaltres hem fet diferents actuacions perquè consistia en una mena de "Got talent". Els nostres ridículs jutges van anunciar el guanyador i les notes de cada grup. Van quedar finalistes l'equip de les "Dancing's in la rapita" format per: Maria, Marta, Frida, Ana, Elisabet i Queralt; i els "Suitcases", format per Ruben, Gloria, Clàudia, Marçal i Kristhian.

Finalment, el públic vam decidir el guanyador aplaudint. Va ser una vetllada espectacular i vam gaudir moltíssim! No es tractava de guanyar res, sinó de gaudir amb la creativitat de tots i totes, i així va ser!

(En breu penjarem el vídeo de les actuacions).

Reporters/eres: Marta, Maria, Ruben i Arnau B.

dijous 7, tarda

Aprofitant el plàncton que vam recollir al matí des de la barca turística vam poder observar amb un microscòpi el zooplàcton i el fitoplàcton. Vam aprendre com s' alimenta, com es mou, les seves formes i colors, etc.
A la tarda vam anar a jugar a ping-pong i a bitlles i ens vam dutxar per segon cop!

Reporters/eres: Laia, Arnau P, Kristhian i Marçal.

dijous 7, matí

Aquest matí, la via ciclón superior hem visitat la badia dels Alfacs a bord d'un fabulós vaixell turistic. La missió d'avui és descobrir què menja un musclo, i per això hem recollit mostres d'aigua de les muscleres, que són les granjes de musclos de la zona.
Aquesta tarda analitzarem les mostres i descobrirem de què s'alimenta un musclo, però de moment ens quedem amb el dubte.

El viatge en vaixell ha sigut indescriptible, però per a donar-li una miqueta de vida, hem jugat al bingo, en el qual haviem de trobar diferents objectes, construccions o animals que podíem observar durant l'itinerari.

A part de les mostres d'aigua, hem comprovat la profunditat i la transparència de l'aigua, simplement per pura curiositat.

Tot i aixó, el que més hem gaudit ha estat les vistes des del terrat del vaixell!!!

Reporters/eres: Fran, Sergi, Clàudia i Glòria.

dimecres 6, tarda

Aquesta tarda hem anat al "Museu del Mar" i hem fet una gimcana sobre el Mar. Hem fet 9 grups, ja que érem massa persones.
Quan estàvem de camí ens ho hem passat genial i hem rigut un munt amb els mestres, perquè no trobàvem el museu al mapa.
L'activitat ha estat composada d'11 proves molt divertides i interessants.
Gràcies a l'activitat hem pogut conèixer-nos una mica més entre nosaltres, el món del mar i els pescadors.
Ha sigut una experiència única, ens agradaria repetir-la!!!

Reporters/eres: Júlia, Alba, Elisabet i Pau.

dimecres 5, matí

Bon dia a tothom!
Avui ens hem aixecat, i en bicicleta hem anat,
moltes aus amb un telescopi hem observat, i genial ens ho hem passat!

Reporters/eres: Emma, Alexandra, Èric i Genís.

dimarts 5, tarda

Avui a la tarda després d'un gran matí, hem descobert si l'aigua que ens envolta és salada, salobre o dolça, la majoria ha sortit dolça, però "lo" més important ha sigut que ens ho hem passat súper bé descobrint mètodes per descobrir com era.
Després d'aquest gran i cansat dia ha tocat una dutxa només per a les nenes, demà els nens.
Aquí van unes fotos...

Reporteres: Lara R, Gemma, Queralt.

dimarts 5 d'abril, matí

Hola famílies!
Avui ens ho hem passat tan bé que ens hem tornat molt bojos (#ironia ON) i hem pujat a un vaixell turístic. Amb els prismàtics hem mirat aus i plantes que desconeixíem del fantàstic riu Ebre.
Hem enfonsat una cantimplora per agafar mostres d'aigua per descrobrir si l'aigua és salada o dolça en els trams propers al mar. Hem descobert que... Ho haureu de provar vosaltres mateixos!
Avui ens ho hem passat súper bé!

Reporters: Jordi, Anna, Aaron i Xavi M.

Dilluns 4 d'abril

(Ja s'han solucionat els problemes tècnics! Us mostrem les imatges i la crònica del dia d'ahir.)

Estimats pares i mares, després de dues hores de trajecte, per fi hem arribat a la casa de colònies a Sant Carles de la Ràpita!

En aquesta foto podeu veure que hem anat a visitar una llotja, a veure la subhasta marina, on els pescadors es lleven a les 4 per poder anar a pescar i vendre el producte. En aquest lloc hem pogut comprovar que fa molta olor a peix i hi ha molts peixaters comprant!

En la següent activitat ens hem hagut de separar per grups i anar sols per Sant Carles De La Ràpita. Cada grup tenia un mapa amb un objectiu. Aquest era anar a un lloc que ens havien assignat i respondre certes preguntes per conèixer la localitat. Tot seguit, podeu veure el mapa d'un dels grups.

I ja per acabar el dia, i tenint en compte que estava plovent, hem fet vàries dinàmiques molt divertides de rotllana. I a ssshhhhhh!

Reporters: Oriol Anglès, Xavi Carbonell i Enrique.

Tema: Delta de l'Ebre

Reporters

Ja veig dia complret ...soy uns bons reporters..gracies per tenir.nos informats...bona nit a tots

Quina enveja...

Subhastes marines,vaixell turístic... Quina enveja de no ser-hi allà!
Com que jo no vaig de colònies,ara estic a casa. Durant aquesta setmana, jo i la Nayara (que tampoc va de colònies) ens hem repartit els dies que tindríem el Surferito cadascú. Avui, me l'ha passat a mi. He posat el Surferito al sofà a que corri una mica junt amb els meus dos hàmsters...
P.D: Bona estada a tothom!

Felicitaaaaaats!!

Bon dia a tota la tropa! Veient només les cares de felicitat que feu tots, no fan falta paraules per saber que us ho esteu passant molt bé! Només queda felicitar al meu germà que avui es fa una mica més gran!!! Moltes felicitats Jordi, 12 estirades d'orelles ben fortes!
Ha seguir disfrutant que d'aquí dos dies finalitza l'aventura!
Una abraçada!!

Dubte

Es veritat que la gent de "lo" Delta no escombren i no més fan que agranar?. I que el xics allà menjan abadejo i bajoques?. Tinc mooolt enveja de no ser-hi

espero

espero k us ho estigueu passant molt be disfruteuu

disfruteu

quina enveja. .no se si l'aigua es dolça o salda oero vosaltres esteu la mar de divrrtits i sou molt dolços... ah! aal costat tinc un ésser que hem diu...guau! guaaaauuuuu! que vol dir que guay!!

Bon dia

Bon dia a tots...que tingueu un bonic dia

Aniversari

Bona nit campions!!!
Gràcies per ser uns reporters tant esplèndids i mantenir-nos tant ben informats, no cal dir que les fotos parlant per si mateixes i ens demostren com esteu xalant. Aprofiteu al màxim.
Jordi, que avui dimecres tinguis un gran dia, PER MOLTS ANYS CARINYO !!!!
Vull ser la primera en felicitar-te, per molt lluny que estiguis.
Un gran petonàs de part de tota la família i en especial del papa i mama.

DOLÇA O SALADA?

Nanit!!!
Veiem per les fotos que el dia ha anat d'allò més bé no?? Molt bé!!! D'això i molt més es tracta. De passar-ho bé i si es pot, aprendre entre la disbauxa.... Quantes coses ens heu d'explicar en 2 dies!!!
De fer reportatges ens sabeu molt i gràcies, doncs ens mateniu informats de com va tot!!!
El Joel li recorda a la seva germana que quan vingui menjaran la mona ... cadascú diu la seva.
Apa, a gaudir d'una nova aventura. Bona nit deltebres!!!!

Pasarlo molt be

Hola chic@s segun el tiempo dicen que mañana tendreis sol y no llueve espero que lo paseis tambien como estos dos dias bona nit per t@ts